Aktiv Trening

Aktiv Trening er det mest inspirerende treningsmagasinet for både kvinner og menn. Aktiv Trening har mange kvinnelige lesere, og fra 2017 er det mer stoff i magasinet rettet mot dem. Aktiv Trening gir sine lesere input og inspirasjon til konkrete og oppnåelige mål. Nøkkelordene er motivasjon og lett tilgjengelige verktøy som skal gi leseren utbytte med en gang. Dette gjøres via gode guider, utførlige treningsprogrammer, enkle tips og råd og grundige tester av nytt utstyr. Særlig menn elsker gadgets og utstyr, og det er noe av det mest populære stoffet i magasinet.Kosthold er også et viktig og populært stoffområde.

Målgruppe

Her vil du finne de mest aktive menn og kvinner i alderen 15-45 år. De har høy utdannelse, høy husstandsinntekt og har fokus på en aktiv og sunn livsstil. De ønsker å komme i form, og vil få mest mulig ut av den tiden de bruker på mosjon og trening. De interesserer seg for nyheter innenfor mosjon, trening og sport, og er storforbrukere av produkter og gadgets innenfor segmentet.

Kort og godt

  • Hjelper sine lesere med å komme i form og få mest mulig ut av treningen
  • Over 80 % abonnenter gir en trofast og stabil lesermasse
  • Kjøpesterk målgruppe
7 172 OPPLAG
164 000 GEP
64 000 NETTO LESERTALL

Forbruker & Media 2017.1

UTGIVELSESPLAN 2017

NrSalgsdatoUkeMateriellfristTema
1/1619.12.165118.11.16
223.01.17420.12.16Løpetrening i trapp, styrkeøvelser, langrenn, juiceshots, utstyrsguide til hjemmegymmet. Test: Høretelefoner til trening.
320.02.17824.01.17Kom i form til halvmaraton, forkjølelse, kaffe, pølser. Gadgets: Smarttelefon, fitnesstracker, smartklokke eller løpeklokke? Test: Fitness-sko.
420.03.171221.02.17Løping, mountainbiking, aktiviteter utendørs. Test: Windbreakerjakker og -vester til sykling.
524.04.171722.03.17Kort guide til nye løpere, tips og råd til mosjonsløp, wraps, landeveissykling. Test: Sesongens nye løpesko.
622.05.172121.04.17Kettlebells, watt-målinger, søvn, matretter med egg. Test: Sportsbriller.
719.06.172518.05.17Variasjon på løpeturen, landeveissykling, hodepine, grillmat. Test: Aktivitetsmålere.
824.07.173027.06.17Løp i byen, tips og råd til syklisten. Hva skjer med synet mitt? Hvordan bruke smarttelefon i treningen? Test: Sykkelcomputere.
921.08.173410.07.17
1025.09.173929.08.17
1123.10.174325.09.17
1220.11.174723.10.17
1/1818.12.175121.11.17

ANNONSEPRISER 2017

FormatPris
2/1 side53 800
Side 2-367 300
Side 4-564 600
Side 6-761 900
Side 8-959 200
Side 10-1156 500
1/1 side29 900
1. høyre35 900
2. høyre34 400
3. høyre32 900
Bakside38 900
3. omslag35 900
1/2 bredde18 000
1/2 høyde19 400
1/3 side15 000

Annonseformater

OPPSLAG
2 x 205 x 276
HELSIDE
205 x 276
HALVSIDE
205 x 136
HALVSIDE
100 x 276

Formatene er nettoformater. Husk skjæremerker og 5 mm beskjæring. Oppslag leveres som 2 enkeltsider. Bildet forskyves 2,5 mm på hver side ved ryggen. Tekst, logo, osv skal plasseres minimum 9 mm fra kanten.

KJØNN

Kvinner
41%
Menn
59%

ALDER

12 - 19 år
18%
20 - 39 år
35%
40 - 59 år
32%
60 +
14%

HUSSTANDSINNTEKT

0 - 450'
39%
451' - 700'
13%
701' - 1000'
17%
1001' +
14%
95%

Er interessert i kosthold

53%

Av leserne besøker sportsbutikker minst en gang i mnd

51%

Er interessert i å kjøpe tekniske artilker og utstyr, eller er interessert i å prøve nye tekniske løsninger