BoligPluss

BoligPluss gjør det gøy og enkelt å innrede!
BoligPluss er fylt med inspirerende bilder, unike idéer og kreative løsninger fra første til siste side. Kjernen i magasinet er de vakre boligreportasjene fra lekre hjem – alltid etterfulgt av enkle og brukbare tips og shopping til stilen. I den store nyhetsdelen viser vi frem månedens beste nye design og de viktigste tendensene. Drømmer blir til virkelighet i BoligPluss. Vår dyktige stylist reiser ut og skaper flotte forvandlinger i de populære før og etter-reportasjene. I vår store innredningsguide fokuserer vi på forbedringer av kjøkken, bad, stue, soverom – og tryller med farger, lamper, og tekstiler.

Målgruppe

Etablerte kvinner i alderen 30-50 år. Hun er en moderne yrkeskvinne som holder seg oppdatert på interiørtrendene. BoligPluss-kvinnen er svært opptatt av å skape et tidsriktig hjem, og gjør derfor ofte små og store endringer hjemme. Hun søker stadig inspirasjon og bruker mye tid, energi og penger på shopping til boligen.

Kort og godt

  • Inspirerer og motiverer til å oppnå boligdrømmer
  • BoligPluss-leseren bruker 60 % mer enn andre kvinner på møbler, interiør og tekstil
  • Feminint og personlig
  • Etablert og bred målgruppe
  • Leserne er stadig på jakt etter tips til fornying av boligen både når det gjelder små og store forandringer
15 591 OPPLAG
309 000 GEP
174 000 NETTO LESERTALL

Forbruker & Media 2018.2

UTGIVELSESPLAN 2019

NRUTGIVELSEUKEMATERIELLFRISTTEMA
107.12.184909.11.18Innred hjemmet for vinterhygge. Sofaer og sofabord, lenestoler.
210.01.19207.12.18De nye tendensene. Barnerom. Fargeguide. Nye lamper.
307.02.19611.01.19Bad. Oppbevaring. Keramikk & steintøy.
407.03.191008.02.19VÅRUTGAVE: Kjøkken. Uteliv.
504.04.191408.03.19Uteliv. Fargeguide. Ekstra boliger.
609.05.191909.04.19Uteliv og utelys. De beste innredningsrådene. Stue.
713.06.192414.05.19SOMMERUTGAVE: Dekk opp til sommermat. Spiseplassen.
811.07.192814.06.19STOR MAKE OVER-UTGAVE: Før og etter. Sommerfarger.
915.08.193319.07.19Bad. Soverom. Kunst.
1012.09.193716.08.19Kjøkken. Sesongens tendenser.
1110.10.194113.09.19HØSTUTGAVE: Lampeguide. Nye møbler. Forny ditt kjøkken.
1207.11.194511.10.19DEN STORE JULEUTGAVEN: Juleboliger. Julepynt. Dekk opp til fest.
1/2015.12.195008.11.18Tendenser for 2020. Fargeguide. Lamper.

ANNONSEPRISER 2019

FormatPris
2/1 side58 700
Side 2-373 400
Side 4-570 400
Side 6-767 400
Side 8-964 500
Side 10-1161 600
1/1 side34 500
1/1 ved leder43 100
1/1 ved innhold43 100
1. høyre41 400
2. høyre39 700
3. høyre38 000
Bakside44 900
3. omslag41 400
1/2 bredde20 700
1/2 høyde22 400
1/3 side17 300

Annonseformater

OPPSLAG
2 x 217 x 280
HELSIDE
217 x 280
HALVSIDE
217 x 140
HALVSIDE
108,5 x 280

Formatene er nettoformater. Husk 5 mm utfallende (bleed) og skjæremerker. Bildet forskyves 2,5 mm på hver side ved ryggen. Tekst, logo, osv. bør plasseres minimum 9 mm fra kanten.
Gå til «Tekniske spesifikasjoner» for å laste ned våre fargeprofiler og PDF-innstillinger.

KJØNN

Kvinner
71%
Menn
29%

ALDER

12 - 19 år
5%
20 - 29 år
17%
30 - 39 år
16%
40 - 49 år
24%
50 - 59 år
19%
60 år +
20%

HUSSTANDSINNTEKT

0 - 450'
19%
451' - 700'
16%
701' - 1000'
25%
1001' +
25%
33%

Besøker interiør-/møbelforretninger minst 1 gang i mnd

62%

Bor i enebolig

78%

Betaler gjerne ekstra for kvalitetsprodukter