Costume.no

Som et av Norges mest leste motenettsider med eget skjønnhetsunivers, leverer costume.no eksklusive nyheter med fokus på godt og unikt innhold. Vi gir daglige doser med eksperttips, inspirasjon og guider via artikler, videoer og bildeserier. Hånd i hånd med vårt magasin, som er Norges største moteblad, sørger vi for at leserne får innsikt i hva motebransjen har å by på, og engasjeres med raskt og oppsiktsvekkende mote- og skjønnhetsinnhold.

Målgruppe

Kjerneleseren er en kvinne mellom 18-39 år. Hun elsker klær og accessoirer og er alltid oppdatert på nye trender. Hun er en utadvendt livsnyter som vil vite hva som skjer – helst før det skjer. Selvstendig, karrierebevisst og usnobbete, men alltid pent antrukket, med en personlig stil og sesongens veske på armen.

Kort og godt

  • Motebibelen
  • En guide til det du kjøper i morgen
  • Elsket av både lesere og annonsører
137 407 UNIKE BRUKERE*
372 053 SIDEVISNINGER*
27 524 MOTTAKERE NYHETSBREV
24 627 FACEBOOK
47 600 INSTAGRAM

TNS SCORES, *Snitt pr mnd hittil i år

TRAFIKK

MÅNED DESKTOP MOBIL TABLET TOTAL
Unike brukere 32 347 93 320 11 740 137 407
Besøk 55 240 171 699 19 691 246 630
Sidevisninger 104 459 231 383 36 211 372 053
UKE DESKTOP MOBIL TABLET TOTAL
Unike brukere 9 084 33 448 3 452 45 984
Besøk 12 150 44 686 4 758 61 594
Sidevisninger 23 570 57 344 8 357 89 271

NTA - NOT TRADITIONAL ADVERTISING

ProduktInfo +Format
AdvertorialAnnonse skrevet som en online artikkel. Merkes "annonse"Annonse skrevet som en online artikkel
KonkurranseKonkurranseartikkel publisert på nettsiden og i sosiale medier. Merkes "annonse"Konkurranse, hvor annonsøren stiller med premie
SponsoratEt redaksjonelt format som sponses av en annonsør. Merkes "annonse"Underkategorier, utvalgte artikler eller kreative formater
Take over siteEt døgns take over av siten. Tydelig merket "annonse"Annonsørinnhold på siten og sosiale medier, herunder bl.a. artikler, bilde og video
Take over på InstagramEt døgns take over på Instagram4-5 poster på et døgn på nettsidens konto
Take over på FacebookEt døgns take over på Facebook4-5 poster på et døgn på nettsidens konto
VideoVideo utformet som kommersielt innhold. Merkes "annonse"Video utformet som redaksjonelt innhold, men med et kommersielt budskap
Digitale bilag4 bilder med overskrift + ingress. Synlig all devicesArtikler som linker ut til annonsørens landingsside - 4 plugger
AnnonsørinnholdSamme fonter og farger som øvrig innhold på nettsiden. Synliggjøres på nettsidens sosiale medier samt nyhetsbrevArtikler utformet av kommersielle web redaktører på vegne av kunde.

Annonseformater og -priser

ProduktInfo +FormatPris
Large bannerDisplaybanner som kjører ROSD: 980 × 300 px
T: 728 x 300 px
M: 320 x 230 px
CPM 300
XL bannerDisplaybanner som kjører ROSD: 980 × 480 px
T: 728 x 400 px
M: 320 x 400 px
CPM 330
HesteskoDisplaybanner som kjører ROS980 × 300 px +
160 x 600 px +
160 x 630 px
CPM 340
Sticky bannerDisplaybanner som kjører ROS160 x 600 px +
160 x 600 px
(left + right)
CPM 290
NyhetsbrevFast plassering - 100% SOV580x300 JPG/PNG12 000
FORMATMAKS KB
980 × 300, 980 × 480, 728 x 300, 728 x 400100
160 x 600, 160 x 630, 300 x 250, 320 x 400, 320 x 23060

Displayspesifikasjoner

Banner
Størrelse i pixler
Plassering
Large banner980x300, 728x300, 320x230
XL banner980x480, 728x400, 320x400
Hestesko980x300 + 160x600 + 160x600
Stikcy banner (left+right)160x600 + 160x600

Geografi

Oslo
41%
Akershus
10%
Hordaland
9%
Rogaland
6%
Sør-Trøndelag
6%

Kjønn

Kvinner
91%
Menn
9%

Alder (kvinner)

18 - 24
29%
25 - 34
33%
35 - 44
20%
45 - 54
12%
55 - 64
4%
83%

Er interessert i skjønnhet og hudpleie

86%

Er interessert i moter og trender

58%

Betaler gjerne ekstra for kvalitet og merkevarer

80%

Synes det er godt å unne seg litt luksus