Vi i Villa

Som annonsør i Norges største og mest leste boligblad treffer du huseiere mens de er i rett modus for informasjon om hus og hage. Vi gir våre nesten 900 000 lesere tips om alt de trenger å vite om kjøkken, bad, oppussing, uterom, fasade, energi og mye mer. Vi i Villa skal være huseierens hjelper i hverdagen. Vi involverer fagfolk og eksperter for å få de beste svarene på alt de lurer på om hus og hage, og gir også inspirasjon i form av nye trender og produkter. Vi i villa har et klart budskap, i tillegg til kreative annonseløsninger og -muligheter. I 2016 vil vi utgi 5 utgaver med et opplag på 850 000 i hele landet. 

 

Målgruppe

Stor lesergruppe som strekker seg fra alderen 30 – 70 år. Flest lesere i alderen 35 – 69 år. Her finner du Familien Flink, Hageentusiasten og Gjør det selv-mannen.

Kort og godt

  • Over 700 000 unike lesere som ikke leser andre magasiner innen kategorien hus og hjem.
  • Kostnadseffektivt
  • Gir effekt
  • Kreative annonseløsninger og muligheter
850 000 OPPLAG
1 449 000 GEP
806 000 NETTO LESERTALL

Forbruker & Media 2016.2

UTGIVELSESPLAN 2017

NrUtgivelseUkeMateriellfristTema
119.04.171615.03.17Hage + Bad + "Hjelp vi bygger hus"
231.05.172224.04.17Uterommet + Kjøkken + "Hjelp vi bygger hus"
327.09.173921.08.17Varme og energi + Kjøkken og Bad + "Hjelp vi bygger hus"

ANNONSEPRISER 2017

FormatPrisRegion Oslo / Akershus
2/1 side373 000
1/1 side195 00044 500
2/3 side172 500
1/2 bredde129 00027 500
1/2 høyde129 000 27 500
1/3 bredde99 500
1/3 høyde99 500
1/479 50016 000
Plugg15 000
Vinge300 000

Annonseformater

OPPSLAG
2 x 203 x 273
HELSIDE
203 x 273
HALVSIDE
185 x 119
HALVSIDE
90 x 243.5

Formatene er nettoformater. Husk skjæremerker og 5 mm beskjæring. Oppslag leveres som 2 enkeltsider. Bildet forskyves 2,5 mm på hver side ved ryggen. Tekst, logo, osv skal plasseres minimum 9 mm fra kanten.

KJØNN

Kvinner
57%
Menn
43%

ALDER

12 - 19 år
1%
20 - 39 år
15%
40 - 59 år
44%
60 år +
39%

HUSSTANDSINNTEKT

0 - 450'
28%
451' - 700'
20%
701' - 1000'
25%
1001' +
13%
60%

Besøker byggvarehus minst en gang i halvåret

23%

av befolkningen leser Vi i Villa

33%

har brukt mer enn 10 000 kr på oppussing og vedlikehold av hjemmet

45%

av leserne trener på treningssenter minst en gang i uken