Gjør det selv

Gjør det selv er et magasin som fokuserer på gleden ved å gjøre det selv. I tett samarbeid med fagfolk hjelper, veileder og inspirerer redaksjonen leseren med de mange praktiske oppgaver knyttet til hjemmet – både innvendig og utvendig. Gjør det selv vektlegger informative og grundige steg-for steg beskrivelser, hvor både språk og stil er lett å forstå. Målet er å gi leseren så grundig veiledning at han kan utføre oppgaven selv – alt fra å reparere et vindu til å bygge en garasje.

Målgruppe

Menn over 30 år med enebolig. De ønsker å være aktive i fornyingen av hjemmet og liker å utføre vedlikehold og oppussing av boligen selv. De søker derfor veiledning og inspirasjon i Gjør Det Selv magasinet. Målgruppen har god personlig økonomi og er storforbrukere av materialer og verktøy.

Kort og godt

  • Nordmenn ligger på verdenstoppen i oppussing, og bruker over 40 mrd på oppussing i året (kilde: Prognosesenteret)
  • Leserne søker veiledning og inspirasjon til forbedring av hjemmet
  • Et nyttemagasin som samles på og brukes!
13 695 OPPLAG
311 000 GEP
132 000 NETTO LESERTALL

Forbruker & Media 2018.2

UTGIVELSESPLAN 2020

NRUTGIVELSEUKEMATERIELLFRIST
1829.11.194829.10.19
1916.12.195112.11.19
103.01.20125.11.19
223.01.20413.12.19
313.02.20714.01.20
405.03.201004.02.20
526.03.201325.02.20
602.04.201506.03.20
730.04.201826.03.20
820.05.202121.04.20
911.06.202407.05.20
1002.07.202729.05.20
1123.07.203023.06.20
1213.08.203314.07.20
1303.09.203604.08.20
1424.09.203925.08.20
1508.10.204108.09.20
1629.10.204429.09.20
1719.11.204720.10.20
1810.12.205010.11.20
01/2130.12.205327.11.20

ANNONSEPRISER 2020

FormatPris
2/1 side40 800
Side 2-351 000
Side 4-548 900
Side 6-746 900
Side 8-944 900
Side 10-1142 900
1/1 side24 000
1/1 ved leder30 000
1/1 ved innhold30 000
1. høyre28 800
2. høyre27 600
3. høyre26 400
Bakside31 200
3. omslag28 800
1/2 bredde14 400
1/2 høyde15 600
1/3 side12 000

Annonseformater

OPPSLAG
2 x 205 x 276
HELSIDE
205 x 276
HALVSIDE
205 x 136
HALVSIDE
100 x 276

Formatene er nettoformater. Husk 5 mm utfallende (bleed) og skjæremerker. Tekst, logo, osv. bør plasseres minimum 9 mm fra kanten.
Gå til «Tekniske spesifikasjoner» for å laste ned våre fargeprofiler og PDF-innstillinger.

KJØNN

Kvinner
33%
Menn
67%

ALDER

12 - 19 år
6%
20 - 29 år
9%
30 - 39 år
15%
40 - 49 år
20%
50 - 59 år
18%
60 år +
32%

HUSSTANDSINNTEKT

0 - 450'
16%
451' -700'
23%
701' - 1000'
29%
1001' +
19%
30%

Besøker byggvarehus minst 1 gang i mnd

75%

Av leserne bor i enebolig

57%

Er interessert i bil og motor

33%

Har brukt mer enn 10.000 på bolig og oppussing