i FORM

I FORM er for alle kvinner som ønsker å leve sunt og godt på en ufanatisk måte. Inspirasjon, høy nytteverdi og troverdighet er det leserne forbinder med magasinet. I FORM er “bibelen” for kvinnen som drømmer om et sunt liv i balanse – med trening, kosthold, motivasjon og trivsel som hovedfokus.

I 2018 kom I FORM med ny, fresh og moderne layout, enda flere matsider med både superfood og det søte liv og mer fokus på treningsutstyr, guider, tester og samlivsstoff.

Målgruppe

Kjerneleserne er kvinner over 35 år som ønsker å ta vare på kropp og sinn. Dette gjenspeiles i deres interesse for trening, kosthold og helse, som er de mest populære temaene i magasinet. De prioriterer helse – og liker også å investere i den. For eksempel går 60 % av leserne med en aktivitetsklokke, og 62 % tar kosttilskudd, ifølge I FORMs helseundersøkelse fra 2019 med over 4 000 deltakere fra hele Norden. 

Kort og godt

  • Tips og treningsprogrammer som gjør trening morsomt og motiverende – og sikrer at leserne får mest mulig ut av tiden de bruker på trening.
  • Inspirasjon til å spise sunt – fra de beste oppskriftene til de raskeste snarveiene i et sunt kjøkken.
  • Kunnskap om forebygging og optimalisering av helse, for eksempel gjennom spesifikke treningsformer, kostholdsplaner og andre livsstilsvalg som påvirker helsen.
  • Fokus på det mentale, for eksempel stressmestring, hverdagslykke og søvn. 
  • Guider til og tester av relevante produkter innen trening, kosthold og skjønnhet – fra joggesko og tights til blendere, puter og solbriller.
17 932 OPPLAG
219 000 GEP
113 000 NETTO LESERTALL

Forbruker & Media 2018.2

UTGIVELSESPLAN 2020

NRUTGIVELSEUKEMATERIELLFRISTTEMA
19/1906.12.194905.11.19
127.12.195225.11.19
217.01.20309.12.19Gange + styrketrening, snarveier i et sunt kjøkken, pulverkurer, pilatesballer, hjemmehårfarging, guide: skiklær
307.02.20303.01.20Trenernes favorittøvelser, vekttap, lesing er sunt, forkjølelse/snørr, crosstrainere, parabener, test: aktivitetsklokker
421.02.20323.01.20TEMA: Lev lenge – lev lykkelig, el-sykling, protein, kollagen, kettlebells, test: oppstrammende tights
513.03.201212.02.20Mindre sukker – mer overskudd, plantar fasciitt, hoppetau, viten om parfyme, guide: klær og utstyr til yoga
603.04.201502.03.20TEMA: Løpe-motivasjon, krydderurter, allergi, frokost, sunne bakevarer, TRX, hard hud under føttene, test: joggesko
724.04.201817.03.20Trening med strikk, psoriasis, mer energi, melkeprodukter, skumruller, alger for huden, guide: klær og utstyr til sykling
808.05.202002.04.20TEMA: Det grønne nummeret – klima, miljø, natur og grønnsaker, aktivitetsklokker, klimavennlig skjønnhet, guide: klær og utstyr til fotturer
929.05.202324.04.20Salater, tarmer, førstehjelp til føttene, rockering, sensitiv hud, test: hodetelefoner
1019.06.202612.05.20Sommersunn, mikrotrening, gode grillvaner, stressfri ferie, juice, balansetrening, håndvekter, sol og helse, guide: klær og utstyr til sommertrening
1103.07.202903.06.20Flat og glad mage i ferien, trening som terapi, tips fra optikeren, viten om skjønnhetsprodukters holdbarhet, test: sports-bh-er
1224.07.203224.06.20
1314.08.203513.07.20
1404.09.203731.07.20TEMA: Søvn
1518.09.204020.08.20
1609.10.204308.09.02
1730.10.204625.09.20TEMA: Ta vare på hjertet
1813.11.204915.10.20
1904.12.204904.11.20
1/2128.12.205224.11.20

ANNONSEPRISER 2020

FormatPris
2/1 side76 300
Side 2-395 600
Side 4-591 900
Side 6-788 000
Side 8-984 600
Side 10-1180 300
1/1 side42 500
1/1 ved leder53 200
1/1 ved innhold53 200
1. høyre51 000
2. høyre48 900
3. høyre46 800
Bakside55 300
1/2 bredde25 500
1/2 høyde27 600
1/3 side21 300

Annonseformater

OPPSLAG
2 x 205 x 276
HELSIDE
205 x 276
HALVSIDE
205 x 136
HALVSIDE
100 x 276

Formatene er nettoformater. Husk 5 mm utfallende (bleed) og skjæremerker. Bildet forskyves 2,5 mm på hver side ved ryggen. Tekst, logo, osv. bør plasseres minimum 9 mm fra kanten.
Gå til «Tekniske spesifikasjoner» for å laste ned våre fargeprofiler og PDF-innstillinger.

KJØNN

Kvinner
74%
Menn
26%

ALDER

12 - 19 år
9%
20 - 29 år
18%
30 - 39 år
18%
40 - 49 år
20%
50 - 59 år
17%
60 år +
18%

HUSSTANDSINNTEKT

0 - 450'
21%
451' - 700'
17%
701' - 1000'
23%
1001' +
21%
50%

Besøker sportsbutikker minst en gang i mnd

45%

Trener på treningssenter minst en gang i uka

96%

Er interessert i helse og kosthold