Målgruppe

Kjerneleserne er kvinner over 35 år som ønsker å ta vare på kropp og sinn. Dette gjenspeiles i deres interesse for trening, kosthold og helse, som er de mest populære temaene i magasinet. De prioriterer helse – og liker også å investere i den. For eksempel går 60 % av leserne med en aktivitetsklokke, og 62 % tar kosttilskudd, ifølge I FORMs helseundersøkelse fra 2019 med over 4 000 deltakere fra hele Norden. 

Kort og godt

  • Tips og treningsprogrammer som gjør trening morsomt og motiverende – og sikrer at leserne får mest mulig ut av tiden de bruker på trening.
  • Inspirasjon til å spise sunt – fra de beste oppskriftene til de raskeste snarveiene i et sunt kjøkken.
  • Kunnskap om forebygging og optimalisering av helse, for eksempel gjennom spesifikke treningsformer, kostholdsplaner og andre livsstilsvalg som påvirker helsen.
  • Fokus på det mentale, for eksempel stressmestring, hverdagslykke og søvn. 
  • Guider til og tester av relevante produkter innen trening, kosthold og skjønnhet – fra joggesko og tights til blendere, puter og solbriller.
13.930 OPPLAG
173.000 GEP
93.000 NETTO LESERTALL

Forbruker & Media 2020 April

UTGIVELSESPLAN 2020

NRUTGIVELSEUKEMATERIELLFRISTTEMA
19/1906.12.194905.11.19
127.12.195225.11.19
217.01.20309.12.19Gange + styrketrening, snarveier i et sunt kjøkken, pulverkurer, pilatesballer, hjemmehårfarging, guide: skiklær
307.02.20303.01.20Trenernes favorittøvelser, vekttap, lesing er sunt, forkjølelse/snørr, crosstrainere, parabener, test: aktivitetsklokker
421.02.20323.01.20TEMA: Lev lenge – lev lykkelig, el-sykling, protein, kollagen, kettlebells, test: oppstrammende tights
513.03.201212.02.20Mindre sukker – mer overskudd, plantar fasciitt, hoppetau, viten om parfyme, guide: klær og utstyr til yoga
603.04.201502.03.20TEMA: Løpe-motivasjon, krydderurter, allergi, frokost, sunne bakevarer, TRX, hard hud under føttene, test: joggesko
724.04.201817.03.20Trening med strikk, psoriasis, mer energi, melkeprodukter, skumruller, alger for huden, guide: klær og utstyr til sykling
808.05.202002.04.20TEMA: Det grønne nummeret – klima, miljø, natur og grønnsaker, aktivitetsklokker, klimavennlig skjønnhet, guide: klær og utstyr til fotturer
929.05.202324.04.20Salater, tarmer, førstehjelp til føttene, rockering, sensitiv hud, test: hodetelefoner
1019.06.202612.05.20Sommersunn, mikrotrening, gode grillvaner, stressfri ferie, juice, balansetrening, håndvekter, sol og helse, guide: klær og utstyr til sommertrening
1103.07.202903.06.20Flat og glad mage i ferien, trening som terapi, tips fra optikeren, viten om skjønnhetsprodukters holdbarhet, test: sports-bh-er
1224.07.203224.06.20
1314.08.203513.07.20
1404.09.203731.07.20TEMA: Søvn
1518.09.204020.08.20
1609.10.204308.09.02
1730.10.204625.09.20TEMA: Ta vare på hjertet
1813.11.204915.10.20
1904.12.204904.11.20
1/2128.12.205224.11.20

ANNONSEPRISER 2020

FormatPris
2/1 side76 300
Side 2-395 600
Side 4-591 900
Side 6-788 000
Side 8-984 600
Side 10-1180 300
1/1 side42 500
1/1 ved leder53 200
1/1 ved innhold53 200
1. høyre51 000
2. høyre48 900
3. høyre46 800
Bakside55 300
1/2 bredde25 500
1/2 høyde27 600
1/3 side21 300

Annonseformater

OPPSLAG
2 x 205 x 276
HELSIDE
205 x 276
HALVSIDE
205 x 136
HALVSIDE
100 x 276

Formatene er nettoformater. Husk 5 mm utfallende (bleed) og skjæremerker. Bildet forskyves 2,5 mm på hver side ved ryggen. Tekst, logo, osv. bør plasseres minimum 9 mm fra kanten.
Gå til «Tekniske spesifikasjoner» for å laste ned våre fargeprofiler og PDF-innstillinger.

KJØNN

Kvinner
67%
Menn
33%

ALDER

18-24 år
14%
25-34 år
21%
35-44 år
16%
45-54 år
23%
55-64 år
14%
65 år +
11%

HUSSTANDSINNTEKT

0 - 450'
26%
451' - 700'
18%
701' - 1000'
23%
1001' +
25%
50%

Besøker sportsbutikker minst en gang i mnd

45%

Trener på treningssenter minst en gang i uka

96%

Er interessert i helse og kosthold