Illvit.no

Målgruppe

Nysgjerrige og vitebegjærlige personer, 15-50 år. Magasinet treffer 30% av alle menn i Norge mellom 19 og 29 år. Målgruppen interesserer seg for teknologi og vitenskap, og ønsker det nyeste innen dette feltet.

Kort og godt

  • Byr alltid på en mengde flotte bilder, videoer, gallerier, grafikk, tester og quizzer
  • Mekka for vitebegjærlige menn
  • Underholdning og kunnskap i en pakke
236.858 BRUKERE
465.757 SIDEVISNINGER
22.415 MOTTAKERE NYHETSBREV
26.233 FACEBOOK

Google Analytics - Juli 2020

TRAFIKK


NTA - NON TRADITIONAL ADVERTISING

ProduktInfo +Format
AdvertorialAnnonse skrevet som en online artikkel. Merkes "annonse"Annonse skrevet som en online artikkel
KonkurranseKonkurranseartikkel publisert på nettsiden og i sosiale medier. Merkes "annonse"Konkurranse, hvor annonsøren stiller med premie
SponsoratEt redaksjonelt format som sponses av en annonsør. Merkes "annonse"Underkategorier, utvalgte artikler eller kreative formater
Take over siteEt døgns take over av siten. Tydelig merket "annonse"Annonsørinnhold på siten og sosiale medier, herunder bl.a. artikler, bilde og video
Take over på InstagramEt døgns take over på Instagram4-5 poster på et døgn på nettsidens konto
Take over på FacebookEt døgns take over på Facebook4-5 poster på et døgn på nettsidens konto
VideoVideo utformet som kommersielt innhold. Merkes "annonse"Video utformet som redaksjonelt innhold, men med et kommersielt budskap
AnnonsørinnholdSamme fonter og farger som øvrig innhold på nettsiden. Synliggjøres på nettsidens sosiale medier samt nyhetsbrevArtikler utformet av kommersielle web redaktører på vegne av kunde.

Annonseformater og -priser

ProduktInfoFormatPris
Toppbanner desktopDisplaybanner som kjører ROS930x180CPM 270
Artikkelbanner desktopDisplaybanner som kjører ROS300x250CPM 270
WallpaperDisplaybanner som kjører ROS1280x2200CPM 350
NyhetsbrevFast plassering - 100% SOV300x250 JPG/PNG6000
FORMATMAKS KB
980 × 300, 980 × 480, 728 x 300, 728 x 400100
160 x 600, 160 x 630, 300 x 250, 320 x 400, 320 x 23060

Displayspesifikasjoner

GEOGRAFI

Oslo
61%
Trøndelag
12%
Rogaland
10%
Møre og Romsdal
6%
Nordland
6%

KJØNN

Kvinner
39%
Menn
61%

ALDER

15-24 år
7%
25-34 år
23%
35-44 år
17%
45-54 år
18%
55-64 år
22%
65 år+
14%
40%

Kjøper ofte tekniske artikler og utstyr

120 000

Har planer om å kjøpe bil de nærmeste 12 mnd

49%

Har universitetsutdannelse