NatGeo.no

natgeo.no får du grundig journalistikk om aktuelle temaer. Under mottoet “inspirasjon til å ta vare på verden” tar vi brukerne med på opplevelser over hele verden. Vi legger vekt på å kommunisere visuelt med fantastiske bilder og fotoreportasjer fra National Geographics dyktige fotografer, og gir brukerne opplevelsen av å “være der” med våre videoer. Vi har også brukergenerert innhold i form av fotokonkurranser. National Geographic er et brand helt utenom det vanlige med høy anerkjennelse og høy troverdighet.

Målgruppe

Eventyrlystne, samfunnsengasjerte og globalt orienterte personer. Kvalitetsbevisste forbrukere med høyt konsum. Målgruppen søker tips om nye reisemål og opplevelser som gir mening. De ønsker også å lese om tidsaktuelle temaer og globale spørsmål.

Kort og godt

  • Visuelt sterk site med de store fortellingene
  • “Bevisst” målgruppe – miljø og klimaforandringer
  • Internasjonal orientering
19 072 UNIKE BRUKERE*
34 977 SIDEVISNINGER*
5 658 MOTTAKERE NYHETSBREV
4 508 FACEBOOK

TNS SCORES, *Snitt hittil i år

NTA - NON TRADITIONAL ADVERTISING

ProduktInfo +Format
AdvertorialAnnonse skrevet som en online artikkel. Merkes "annonse"Annonse skrevet som en online artikkel
KonkurranseKonkurranseartikkel publisert på nettsiden og i sosiale medier. Merkes "annonse"Konkurranse, hvor annonsøren stiller med premie
SponsoratEt redaksjonelt format som sponses av en annonsør. Merkes "annonse"Underkategorier, utvalgte artikler eller kreative formater
Take over siteEt døgns take over av siten. Tydelig merket "annonse"Annonsørinnhold på siten og sosiale medier, herunder bl.a. artikler, bilde og video
Take over på InstagramEt døgns take over på Instagram4-5 poster på et døgn på nettsidens konto
Take over på FacebookEt døgns take over på Facebook4-5 poster på et døgn på nettsidens konto
VideoVideo utformet som kommersielt innhold. Merkes "annonse"Video utformet som redaksjonelt innhold, men med et kommersielt budskap
AnnonsørinnholdSamme fonter og farger som øvrig innhold på nettsiden. Synliggjøres på nettsidens sosiale medier samt nyhetsbrevArtikler utformet av kommersielle web redaktører på vegne av kunde.

Annonseformater og -priser

ProduktInfoFormatPris
Toppbanner desktopDisplaybanner som kjører ROS930x180CPM 270
Artikkelbanner desktopDisplaybanner som kjører ROS300x250CPM 270
WallpaperDette banneret består av to filer, et toppbanner på 930x300 (930x180) og et bakgrunnsbanner på 2560x1200. Disse to formatene må være koblet i designet og vises samtidig. Topbanner: 930x300
Bakgrunn: 2560x1200

OBS: All viktig informasjon må innenfor 160 bredde på sidestolpene for å ta høyde for ulik skjermoppløsning.
På forespørsel
NyhetsbrevFast plassering - 100% SOV300x250 JPG/PNG3000
Parallax/Interscroller
Desktop*
Stort statisk fullskjerm bakgrunnsbilde, med et 400-pixel bannervindu som beveger seg nedover bildet når du ruller930x960

OBS:
Det anbefales å designe viktige meldinger 180 piksler fra toppen og 380 piksler fra bunnen.
Bunte 380 piksler av formatet vil bare være synlige for brukere med store skjermer (over 14 tommer
På forespørsel
Parallax/Interscroller
Mobile*
Stort statisk fullskjerm bakgrunnsbilde, med et 400-pixel bannervindu som beveger seg nedover bildet når du ruller640x1136

OBS:
Det anbefales å designe viktige meldinger 216 piksler fra toppen og 445 piksler fra bunnen.
Bunnen 445 piksler av bildet vil kun være synlige for brukere med store skjermer (f.eks. Iphone 7 Plus
På forespørsel
FORMATMAKS KB
980 × 300, 980 × 480, 728 x 300, 728 x 400100
160 x 600, 160 x 630, 300 x 250, 320 x 400, 320 x 23060

Displayspesifikasjoner

Banner
Størrelse i pixler
Plassering
Toppbanner930 x 180
Wallpaper1280 x 2200
50%

Av leserne har universitetsutdannelse

36%

Holder seg oppdatert på det nyeste innen tekniske artikler og utstyr

141 000

Har reiseplaner utenlands de neste 12 mnd

140 000

Er interessert i å filme og fotografere