National Geographic

Målgruppe

Eventyrlystne, samfunnsengasjerte og globalt orienterte personer. Kvalitetsbevisste forbrukere med høyt konsum. Målgruppen søker tips om nye reisemål og opplevelser som gir mening. De ønsker også å lese om tidsaktuelle temaer og globale spørsmål.

Kort og godt

  • Unik posisjon, som ”coffee table” magasin og samlerobjekt
  • Unik trykkvalitet
  • Lang lesetid og mange lesere
  • Et vindu til verden som står for kvalitet og grønn bevissthet
  • Skriver om og påvirker vårt miljøengasjement
3.592 OPPLAG

Forbruker & Media 2020 April

UTGIVELSESPLAN 2020

NRUTGIVELSEUKEMATERIELLFRIST
13/1919.12.195120.11.19
109.01.20209.12.19
206.02.20615.01.20
305.03.201012.02.20
402.04.201402.03.20
523.04.201724.03.20
620.05.202122.04.20
704.06.202406.05.20
809.07.202808.06.20
930.07.203101.07.20
1027.08.203529.07.20
1117.09.203819.08.20
1215.10.204217.09.20
1305.11.204507.10.20
1403.12.204904.11.20
1517.12.205224.11.20

ANNONSEPRISER 2020

FormatPris
2/1 side61 200
Side 2-376 500
Side 4-573 500
Side 6-770 400
Side 8-967 300
Side 10-1164 300
1/1 side34 000
1. høyre40 800
2. høyre39 100
3. høyre37 400
Bakside44 200
3. omslag40 800

Annonseformater

OPPSLAG
2 x 175 x 254
HELSIDE
175 x 254

Formatene er nettoformater. Husk 5 mm utfallende (bleed) og skjæremerker. Bildet forskyves 2,5 mm på hver side ved ryggen. Tekst, logo, osv. bør plasseres minimum 9 mm fra kanten.
Gå til «Tekniske spesifikasjoner» for å laste ned våre fargeprofiler og PDF-innstillinger.

50%

Av leserne har universitetsutdannelse

36%

Holder seg oppdatert på det nyeste innen tekniske artikler og utstyr

141 000

Har reiseplaner utenlands de neste 12 mnd

140 000

Er interessert i å filme og fotografere